Julia Simon

  • Avec ce guide pratique bienveillant et décomplexé, découvrez des solutions naturelles pour récupérer émotionnellement et physiquement après votre accouchement !
    Bouleversements hormonaux, manque de sommeil, perte de libido, réappropriation de son corps, blessure... La période post-partum dure plusieurs mois après la naissance. Il est donc essentiel que les jeunes mamans aient des outils pour mieux récupérer et apprennent à s'occuper d'elles au naturel pour lutter contre la fatigue et les inconforts.
    Julia Simon, spécialiste en périnatalité, vous propose une approche de la naturopathie avec des solutions naturelles : alimentation, mouvement corporels, relaxation, usage des plantes...

  • This monograph is devoted to covering the main results in the qualitative theory of symplectic difference systems, including linear Hamiltonian difference systems and Sturm-Liouville difference equations, with the emphasis on the oscillation and spectral theory. As a pioneer monograph in this field it contains nowadays standard theory of symplectic systems, as well as the most current results in this field, which are based on the recently developed central object - the comparative index. The book contains numerous results and citations, which were till now scattered only in journal papers. The book also provides new applications of the theory of matrices in this field, in particular of the Moore-Penrose pseudoinverse matrices, orthogonal projectors, and symplectic matrix factorizations. Thus it brings this topic to the attention of researchers and students in pure as well as applied mathematics.

  • L'art doit-il être moral ? Le numéro du printemps de la revue L'Inconvénient s'interroge sur la moralité de l'art à l'ère de ce qu'elle nomme : la censure victimaire, où représentation rime trop souvent dans la tête des gens avec promotion d'idées jugées inacceptables. « La représentation ne suppose pas l'adhésion. Montrer, ce n'est pas approuver ni préconiser. » (extrait de l'introduction). À la suite des affaires SLAV et Kanata, entre autres, le débat - qu'on croyait réglé - a récemment refait surface. L'art doit-il se soumettre à certaines injonctions morales ? Peut-il s'affranchir absolument de ces dernières ? Également au sommaire, un portrait du peintre Mark Stebbins, la quatrième partie de Jazz et condition noire aux États-Unis par Stanley Péan, des recensions d'ouvrages récemment parus et une réflexion sur l'amoralité de certaines personnes et les conséquences qui en découlent à travers deux séries télé : The Little Drummer Girl et Patrick Melrose.

  • This book presents a new approach to understanding contemporary personal life, taking account of how people build their lives through a bricolage of `tradition' and `modern'. The authors examine how tradition is used and adapted, invented and re-invented; how meaning can leak from past to present; the ways in which people's agencies differ as they make decisions; and the process of bricolage in making new arrangements. These themes are illustrated through a variety of case studies, ranging from personal life in the 1950s, young women and marriage, the rise of cohabitation, female name change, living apart together, and creating weddings. Centrally the authors emphasise the re-traditionalisation involved in de-traditionalisation and the connectedness involved in individualised processes of relationship change. Reinventing Couples will be of interest to students and scholars across a range of disciplines including sociology, social work and social policy.

  • The social and emotional needs of children have become increasingly important to educators in recent years, as the impact they have on improving behaviour and promoting inclusion has become evident.

    Written in an accessible style for busy practitioners, this book gives advice on creating an emotionally and socially 'healthy' school.

    The book:
    - shows why schools should promote emotional and social development
    - includes practical ideas & activities for those working in primary & secondary schools
    - uses a range of case studies to illustrate the impact of good practice
    - includes INSET / personal review materials, and audit tools

empty